3 Şubat 2012 Cuma

BEN DE OKUDUM: Hz. MERYEM

Hz. MERYEM: CENNET KADINLARININ HANIMEFENDİSİ


Son zamanlarda okuduğum bir başka kitap da Hz. Meryem'in hayatını anlatan Hz. Meryem: Cennet Kadınlarının Hanımefendisi idi… Daha doğrusu şu sıralarki okuma serüvenimin başını bu kitap çekti. Evlendikten sonra sevgili ablamın, kitabın yazarına yeni ad ve soyadıma imzalatarak beni onore ettiği bir kitap. Ayrıca, evlilik soyadıma imzalı ilk kitabım kitaplığımdaki… :)


Hz. Meryem’in hayatına hep ilgi duymuştum ama hayatı hakkında bir kitap okumamış, genellikle anlatılan kıssalarla yetinmiştim. Ah ne büyük eksiklik imiş… Kitabı okuyunca ancak idrak edebiliyor insan.

Kitaptan önce en çok ilgimi çeken yine aynı ablamın bana aktardığı bir bilgiydi. Kuranı kerim'de direkt olarak hitap sadece ve sadece Hz. Meryem için vardı. Diğerlerine direkt hitap edilmiyorken Allah sevgili kulu Hz. Meryem’e direkt hitapta bulunuyor ve ‘Mahzun olma Meryem…” diyordu. Bundan daha güzeli olabilir mi? Allahu teala kendisine direkt hitapta bulunuyor ve Kuranı Kerim'de bunun hiçbir örneği yok… Tesellilerin en güzellini, Güzeller Güzeli'ni yaratandan, Yaradandan alıyor Hz. Meryem… O mu mahzun olmalı, biz mi?


Kitapta cennet kadınlarının hanımefendisi olan, evladının ismi daha doğmadan verilen ve müjdelenen, kendisinden susması istenen ve yeni doğmuş bebeği konuşturulan Hz. Meryem, kimsenin yiyecek bir şeyler bulamadığı kıtlık zamanında Allah tarafından en güzel yiyeceklerle doyuruluyordu. Yazın kış meyveleri ile, kışın ise yaz meyveleri ile... Bunun sebebi de zan altında kalmaması için, o dönemde bulunan meyvelerle değil de bulunmayan meyvelerle Allah, Hz. Meryem'i lütuflandırıyordu. İnceliğe bakar mısınız? : )
Mutlaka okuyun, okutun… İçimizdeki Hz. Meryem sevgisi, Peygamber, Allah sevgisi ve şükrümüz alevlensin… Amin.


P.s; Mavilale yayınlarıdan çıkan kitabın yazarı; ablamın sevgili iş arkadaşı İsmihan DABANLI. Kendisine ismime imzalama inceliği gösterdiği için ayrıca teşekkür ediyorum.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Dün Hz. Meryem kitabının yazarı İsmihan Dabanlı ile birlikteydik ve yazını birlikte okuduk şekercim. Çok hoş dedi kendisi. İletmek istedim ;)

Pamuk Sekerim dedi ki...

Ne güzel tevafuk olmuş böyle; ama yine de bunu akıl edebilseydim/bilseydim çok daha güzel yazmaya çalışırdım, hehehe:)) Kendimi bir anda görücüye çıkmış gibi hissettim :) İlettiğin ve hatta yazımı kendisiyle paylaştığın için teşekkür ederim :)

Hale dedi ki...

Canım, bana da kardeşim hediye etmişti o zamanda elimde 3adet kitap vardı, bu bizlere ışık tutan kitaba henüz başlamasamda ben de okuyacağım inş.

Pamuk Sekerim dedi ki...

Mutlaka okumalısın, okuduktan sonraki yorumlarını merakla bekliyorum:)Acaba sen de benim kadar etkilenecek misin?:)

Sevgiler:)